Dear Allah...

Dear Allah...
Hari ini...aku menulis tentang sedikit kerisauan hati...hari ini aku membaca cerita dari dua orang wanita muslimah hebat yang sedang menuntut ilmu di negeri orang...
Ya Allah...dibandingkan mereka...aku tidak ada apa-apanya... diri ini tetiba terhentak dengan keminderan...
Salah satu pertanyaan besar dan kegalauan diri ini? Perubahan apa yang sudah saya lakukan untuk sekolah? Sekolah sebelum dan sesudah saya datang?
Ya Allah... apakah aku yang naif ini terlalu naif bercita cita menuntut ilmu ke negeri orang... ya Allah...aku yang naif ini masih berharap dan sangat ingin untuk menuntut ilmu di negeri orang...
Betapa fakirnya diri ini dalam mengajar di kelas... betapa irinya hamba dengan sekolah-sekolah di negeri orang...
Ya Allah... apakah hamba sedang berakting?
Apakah hamba sedang egois? Sedang membohongi diri dan terlalu memaksakan diri?
Ya Allah...rasanya hamba ingin menangis... hamba tidak ingin melepaskan cita cita ini... hamba ingin semua ini terwujud... ya Allah... hamba masih berharap...
Bantu hamba ya Allah...tidak ada yang mampu menolong hamba selain Engkau ya Allah...
Jangan tinggalkan hamba sendiri... bantu hamba untuk meraihnya...bantu hamba ya Allah...

0 komentar:

Contact

Talk to us

if you have any questions, do not hesitate to contact us.

Address:

Kaimana, Indonesia

Work Time:

Monday - Friday from 9am to 5pm

aryantijohn@gmail.com

Diberdayakan oleh Blogger.